Monday, August 15, 2011

Aku siapa.

Aku bukanlah siapa-siapa,
hanya seorang insan yang mencari diri sendiri,
mencari diri di dunia yang gelap gelita.

Kadangkala ku hanyut di lautan kealpaan,
alpa dengan kenikmatan dunia,
yang entah bila akan tiba masanya,
kita semua kan pergi jua.

Kadangkala hadir duka di jiwa,
bilamana diri diperkecilkan meraka,
diri yang banyak kekhilafan,
tapi, persetankan mereka,
tiada siapa yang sempurna,
seperti aku insan biasa.

Kadangkala dirasuk perasaan amarah,
yang datangnya entah dari mana,
mungkin kerna emosi melanda,
atau kerna cemburu di jiwa.

Namun kini ku telah sadar,
aku perlu meneruskan pencarian,
berlandaskan Al-Quran dan Sunnah,
agar aku tidak tersasar dari jalan-Nya,
jalan yang akan membawaku ke syurga,
ke kehidupan yang kekal abadi di sana.

*hasil karya last minit tuk kerja Puan Linah Baguh...men hentam jak..hahaha



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...