Wednesday, May 11, 2011

New love story...


"Biar hujan di dalam hati, pasti ada pelangi yang menanti. InsyaAllah.".

‎"Ku mmohon cintaMu, cinta org yg mencintaiMu, & cinta amal yg mmbawaku ke smpingMu. Jadikn Engkau lbih ak cintai drpd slainMu. Jadikn cintaku pdMu mmbimbingku pd redhaMu. Jadikn kernduanku pdMu mncegahku dr mksiat atasMu. Anugerahkn pdku mmndang Mu. Tataplah diriku dgn tatapan ksih syg. Jgn palingkn wjah-Mu drku. Jadikn ak di antra pnrima anugerah & kurniaMu wahai Pmberi Ijabah ya Arhamar rahimin."

"Allah membentangkan tanganNya di malam hari agar orang yang berbuat keburukan di siang hari bertaubat, dan membentangkan tangan-Nya di siang hari agar orang yang berbuat keburukan di malam hari bertaubat. (Ini akan terus berlaku) hingga matahari terbit dari arah Barat" [HR Muslim].

‎"cinta terbaik hadir apabila kita berubah menjadi terbaik."

‎"Ketika cinta itu mati, kita tak perlu mati bersamanya"

"Dan adapun orang-orang yang takut kepada kebesaran Tuhannya dan menahan diri daripada nafsunya, maka sungguh syurgalah tempat tinggalnya" (Surah al-Naziat: 40-41)

Ya Allah ya tuhanku,
kaw lindungilah ak dr bisikan syaitan,
kaw berilahku kekuatan tuk mlawan nafsuku,
kaw perkukuhkan & perkuatkanlah imanku,
ssgguhnya,imanku lemah ya Allah,
bantulah ak ya Allah.
ak merayu ya Allah.
ampunilah dosa2 ku yg dulu.
ak bertaubat ya Allah.
kaw terimalah taubatku.                                                                                                           amin ya rabbal alamin...




" dan apabila manusia ditimpa bahaya, Dia berdoa kepada Kami dalam keadaan berbaring, duduk atau berdiri, tetapi setelah Kami hilangkan bahaya itu daripadanya, Dia (kembali) melalui (jalannya yang sesat), seolah-olah Dia tidak pernah berdoa kepada Kami untuk (menghilangkan) bahaya yang telah menimpanya. Begitulah orang-orang yang melampaui batas itu memandang baik apa yang selalu mereka kerjakan."
(surah Yunus:12)
"Aku seorang insan yang sedang bermujahadah agar ada DIA di hatiku. Aku belum sampai ke tahap mencintai-NYA tetapi aku yakin aku telah memulakan langkah untuk mencintai-NYA."


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...